Покоління, виховане інтернетом відрізняється від попереднього.
Попереднє покоління — живе (чи краще сказати, жваве). Спорт, рух, активний відпочинок, природа…
Покоління, виховане інтернетом — мляве. Телефони, комп’ютери, фейсбуки, твітери.
Попереднє покоління — розумне. Книжки, ідеї, роздуми, ідеали, прагнення.
Покоління, виховане інтернетом живе розумом інших. Друзі лайкнули і я лайкну. Гарна фраза відомої людини проскочила в стрічці — зроблю ретвіт. А самотужки щось придумати мудре — немає змоги.
Попереднє покоління зачитувалося томиками Станіслава Лема, Роджера Желязни, Агати Крісті, Ремарка, Маркеса. Сьогоднішнє покоління, в кращому разі, ходить на фільми, зняті за мотивами Стругацьких.
Покоління, виховане інтернетом не вміє оперувати великими обсягами інформації. Мислить маленькими інформаційними квантами. Проблема в тому, що маленькими одиницями змісту неможливо передати складну структуровану історію. Зокрема, це видно по майстрах так званого розмовного жанру (просто кажучи, по гумористах). Гумористи попереднього покоління розповідали довгі фельєтони і могли годинами тримати зал в напрузі. Сучасні гумористи діляться однією-двома репризами, в окремих випадках можуть заспівати пісеньку і на цьому все.
І, хоча, багато можна чути про те, що сьогоднішнє покоління розумніше від попереднього, — з цим можна посперечатися. Технічно просунутіше — так. Майже з пелюшок діти користуються мобільними телефонами та комп’ютерами, з першого разу знаходять потрібну клавішу на будь-якому пристрої. Та залишені самі на себе підлітки не знають, чим себе зайняти. Їм нудно наодинці зі своїми думками і надзвичайно важко справитися з непереможним бажанням написати комусь смс чи перевірити повідомлення ВКонтакті. Молоді люди вже не уявляють себе без телефонів, айпадів, айподів та інших гаджетів. В той час, коли попередньому поколінню цілком і повністю вистачає для спілкування простого телефону.
Покоління, виховане інтернетом не знає законів природи та не розуміє її краси. Провести півдня з вудкою на березі річки для них є нудно, а сама думка про цілий день в лісі вводить підлітка в глибоку депресію.
Покоління, виховане інтернетом не знає, що таке доброта, співчуття та милосердя. Коли падає товариш, йому не обов’язково подавати руку допомоги — краще зробити фото чи зняти відео, розмістити в соцмережах і отримати десяток-другий коментів, лайків і ретвітів. (Або престижну нагороду, як на відео нижче)
Звичайно, не всі представники сучасного покоління є такими, як описано. Та думаю, мої спостереження мають сенс. А як думаєте ви?
Вам також буде цікаво:
Влад Циганик
Дивіться також
27 Comments
Залишити відповідь Скасувати відповідь
Меню категорій
- (не) Дизайн (8)
- Business (4)
- Design (3)
- Guide (1)
- Думи мої… (53)
- Звідусіль (98)
- Інтернети (16)
- Рідна мова (19)
- Шлях до успіху (8)
Ви судите через призму власного виховання і бачення “ідеальної молодості” чи “ідеального дитинства”. Що поганого в тому, що сучасне покоління росте таким? Те, що ми їх не розуміємо? Це не причина для закидів. Це тільки ціль для спроби зрозуміти майбутнє, яке росте у нас перед носом.
Не кажу, що одне покоління краще чи гірше за інше. Світ змінився, змінилися і методи виховання. Та шкода, що змінилися і цінності. А їх забувати в жодному разі не слід.
Погоджуюсь із першим коментатором. Ще грецький філософи писали, що “покоління стало іншим..” або відомий вислів: O, tempora o mores передає знання з глибини століть про мінливість світу..
А щодо розуму, то на мою думку економічна система, культура і освіта тісно пов’язані між собою, бо людина підлаштовується під середовище свого перебування, як, власне, кожна жива істота..
Що ж, думка має сенс…
Погоджуюся з попереднім коментарем – в статті описана лише суб’єктивна думка. Яке покоління розумніше – те, що переглядає новини, чи те, яке шукає потрібну інформацію в вікіпедії – скаже нам час.
А поки що – смішно читати про закони природи на прикладі риболовлі. Бо вона – лише метод: для когось хобі, для когось спорт, для когось виживання. Закони природи більш фундаментальні, один з них – це налаштування на середовище. З часом людина стає менш пластична, тому й виникають різкі порівняння. Хоча рівняти книжку до телевізора, а його до комп’ютера – це те, що рівняти ходулі з автомобілем і літаком відповідно. Це різні речі і різне в них призначення.
Та й кількістю інформації висновок не обдуманий. Так, колись щоби пояснити рух електрона передавачу потрібно було написати цілий трактат а приймачу перечитати – “басейн води”, аби зрозуміти. Зараз все простіше. Світ загалом – простий, наші описи немають такого значення, як його суть.
Попередній це був перший, хоча попередній подібна думка 🙂
Запитання можна поставити по іншому. Яке покоління розумніше — те, яке переглядає новини чи те, яке їх створює. 🙂
А риболовля — це лише алегоричний приклад
То скоріше питання професій. Одні годують інших фізично, ті в свою чергу перших морально.
Інтернет відкриває лише нові можливості, от і все. Те як вони використовуються залежить не так від теперішнього покоління, як від рамок, які закладені попереднім. Те ж саме відбувається і з трансформацією цінностей.
А я погоджуюся з автором статті. Інтернет не треба ставити на перше місце в житті. Треба гуляти, розвиватися, займатися спортом, а інет це всього лише засіб для інформації.
Хороша порада від популярного блогера
Ми використовуємо інтернет не тільки для того щоб знаходити якусь інформацію, а й для того, щоб розважатися. Він для нас є способом проведення вільного часу. Для вас може Інтернет це тільки інформація, бо у вас на той час не було до нього доступу з народження. А щоб ваша дитина не сиділа багато за інтернетом – треба було їй з народження і десь до 8-10 років, намагатися не давати гаджетів, щоб воно не знало що то таке (щоб не з’являвся інтерес до інтернету). У кожній дитині е частина від батьків, яка передається через генетичний код, тому якщо вам чимось дитина не подобається, то це, або погане виховання у садку чи вдома, або ви чогось не знаєте про вашу половинку, АБО ДИТИНА НЕ ВАША(О_О).
А я на всі 100% підтримую автора. Більше того — вважаю, що все ще досить толерантно викладено. Вже виросло, вивчилося і йде на роботу покоління, яке на задачку «53*9=?» запускає хто калькулятор, хто Excel. Почитайте «Професію» Азімова — ми вперто рухаємося до цієї моделі освіти: практично всі можуть отримати будь-які знання, але здатність створювати щось нове, аналізувати катастрофічно падає.
Про рухливість — теж все чиста правда. Сиві дядьки, ровесники мого батька а то й старші не пропускають жодної нагоди чим повище і чим подалі пройтися, їздять в Карпати, на Кавказ, в Крим і ще казна-куди. Наше покоління, ще кілька раз на рік збирається кудись і то бажано щоб ненапряжно, бо на серйозні походи зовсім одиниці зголошуються. А вже молодших 5-10 років — фіг куди «підпишеш». Їм автобус потрібний, ліжко, банька… а так — «не прикольно».
Про моральні цінності — не варто і заїкатися. «Особисте життя» мало того, що сильно змахує на сюжет порнофільму, то ще й активно афішується і коментується. Взяти гроші в батьків, бо «на розпродажі я собі куплю дві куртки за стільки скільки в магазині коштує одна», при тому, що відповіді не існує навіть на питання «нащо тобі ще одна куртка», не те що «нащо тобі ще дві куртки». Мені стрьомно брати в батьків гроші на що б то не було, навіть якщо це продукти додому. А «сучасним діткам» — в порядку речей. «Хочу все мати, але нічого не робити!».
Різні покоління ніколи до кінця не розуміли один одного, але зараз темпи деградації і розумової і моральної такі, що не звертати на це увагу просто не можна. І закінчувати статтю треба було не «А як думаєте ви?», а «Чим ви думаєте?!! Схаменіться!!!»
P.S. Звичайно не всі такі (і це тішить), але статистика — штука вперта.
Проблема, яка піднімається в статті – дуже важлива. Якщо хоча б один з “покоління вихованого інтернетом” після прочитання стане кращим, значить автору потрібно було писати ці роздуми. В людських головах, в сусіпільстві та в цілому на планеті бардак повний. “Покоління інтернетчиків” живе в штучно створеному віртуальному світі, де можна робите те, чого не можна робити в реальному житті. Багато недоумків в інтернеті себе почувають геніями, а багато геніїв в інтернеті стають недоумками. Енергетику, яка існує в природі та в реальному спілкуванні між людьми – ніщо не замінить.А без природньої енергетики людина довго не протягне. Особисто я б заборонив інтернет, а взамін би видав всім по” лопаті” – скоро нікому буде реально працювати.
Лопата скоро буде не потрібною. В більшій мірі вона вже не потріна. Всю подібну роботу – легко заміняють машини. Чи варто ганятися за ностальгією, якщо попереду невичерпні можливості?
В кожній людині(як і в кожній живій істоті на Землі) є програма- матриця розвитку згідно якої відбуваються всі процеси на протязі життя. Вчені довели, що людина згідно свого віку має мати постійний розвиток, тобто на 1 рік вона має мати розвиток 1 річної дитини, на 10 років – дитина має мати розвиток 10 –річної дитини, в 30-років людина має мати розвиток – 30-річної людини і так далі. А що відбувається насправді. В першому класі 50% дітей не хочуть навчатись.- вони не вміють елементарно розмовляти, читати та писати і рахують, що цього достатньо для розмови по телефону, для користуванням пультом телевізору та прочитання етикеток на пиві та чіпсах. І в принципі вони по-своєму праві – для чого зайвий раз напрягатись. Це ж легше – пригнути на пальму і провисіти все життя на одній руц,і тримаючі в другій руці банан.
До 11-го класу(17 років) розвиток припиняється ще в 40% дітей. Адже 50% бовдурів всі 11 років заважають навчатись тим хто хотів би навчатись, виставляючи на показ та пропагуючіи різноманітні підліткові “панти”. Викладачі в школі байдужі, батьки байдужі – і тому все так відбувається. За підрахунками вчених тільки 10% людей після закінчення школи мають шанси реально розвиватись. Всі інші люди нажаль зупиняються в своєму розвитку, і так все життя топчуться на одному місці проповідуючи свої примітивні погляди-знання та роздуми.
Далі 90% людей в яких припинився розвиток:
– роблять вигляд, що навчаються у вищих навчальних закладах,ліцеях та коледжах;
– далі створюють сім”ї і 70%( статистика) незадоволені своєю половинкою і не знають, як виховувати народжених дітей;
-вибирають професію, яку згодом міняють ще десятки разів;
– елементарно не можуть собі дати ради у житті;
-стають вчителями-лікарями-політиками-інженерами-службовцями, робітниками …. і так далі – які надуваючи щоки і роблячи губки бантиком нічого врозумілого і нормального спродукувати не можуть тому, що логічне мислення, творчість та фантазія ВІДСУТНІ.
Що може більшість – так це попиз…тиі і виправдати свою нікчемність словами:-А що я можу зробити? , – Я ж один ?, А ,що мені більше всіх треба? !!!
Одним словом виростають ГОВОРУНИ, які проживають та просирають все життя, яке дане їм Богом. І дане напевно людям не тільки для того, щоб прокліпати очима все життя роблячи розумне лице та нахмурюючи брови.
Далі в житті ще веселіше тацікавіше. Ці всі категорії людей з різними ступенями розвитку: хтось має розвиток першокласника, хтось п”ятикласника, а хтось і професорський рівень – всі починають переконувати один одного пропагуючи свої цінності та знання.. Першокласник тупо всіх переконує,що Земля квадратна, п”ятикласник переконує що Земля схожа на диню, а професор скромно відстоює свою позицію, що Земля кругла і це доведено величезною кількістю вчених. Але першокласнику та п”ятикласнику цього зрозуміти ніколи не зможуть, і якщо професор буде далі їм навязувати свою версію-фігню то “пацани” в кращому випадку наб”ють йому морду, а в гіршому випадку – розіпнуть на хресті, що і відбулось на протязі всієї історії людства. Тисячі розумників та проповідників були саме так знищені. І тому займатись “киданням бісеру” перед свиньми – марна трата часу.
Мораль цих роздумів проста. Якщо людина не вміє працювати “лопатою”(основа знань та початок будь чого) вона і не зможе працювати на чудо механізмах, які створили 10% розумників. 90% бовдурів не вивчивши нотну грамоту (7 нот), алфавіту( укр.-33 букви) і 9 цифр – ніхто з них не зможе створити симфонію, написати вірша і описати математично-фізично будь яке явище в природі та в Космосі. Щоб зрозуміти Велике – треба почати з елементарного.
І тому людьми потрібно займатись, навчати та виховувати, а не залишати їх наодинці з комп”ютерами….
Людина повинна постійно та гармонійно розвиватись в усіх напрямках, щоб стати ОСОБИСТІСТЮ, а не “комп”ютерним чмуриком”, який сидячи годинами-днями та роками стане елементарним зомбі.
З наслідками – погоджуюся, та причин Ви не враховуєте. Перша частина – розвиток. Ви його згадали, та не слідуєте. Дітям нудно в школах не тому що вони не хочуть вчитися, а тому що вчать – непотребу. Освіта – це окрема тема, якщо скорочено – те що зараз в нас, вже не працює.
Рахувати статистику – це не вчених робота, тому помилково ви озброюєтеся цим образом, хіба що вони англійські.
Щодо лопати. Ну в штики не приймаю такого підходу. Абсолютно правильно – потрібно знати основи, щоби володіти предметом. Тільки основа не в лопаті, а в механізмі дії. Буде це агроном, який володіє розумінням специфіки ґрунтів і ростом окремих рослин, чи медик, який володіє анатомічними знаннями аж до генетичного рівня, чи інженер, що володіє творчим мисленням і потягом до конструювання нових машин, чи програміст, який запрограмує на основі спроектованого завдання робота чи програму для того, щоби вони працювали у всіх попередніх сферах. Але для того, щоби літати на літаку – не треба вивчати як махати крилами. А це роблять – і звідси протести учнів і звідси проблеми соціальні, економічні, а пізніше це вже закручений ланцюг з усіх описаних проблем, а далі ще гірше…
Ну і ще одна теза – хочу згадати логіку, яка за Вашими словами відсутня, так от наступне покоління в рази логічніше за минуле, хоча б тим, що проблеми в розвитку і вихованні дітей не перекидають на їхні ж плечі. Мені здається після такої алогічності – далі вже немає про що дискутувати.
Приємно, що здобув однодумців у цьому питанні.
В останніх коментарях відчувається вік і досвід.
Не подобаються діти! Значить погано виховуєте.
(Багато дозволяєте, не виховуете дисципліну дітей, ви ж повинні розуміти, що ви їхні батьки так виховуйте їх як треба(не слухаеться зробіть щось, ТІЛЬКИ НЕ БИЙТЕ- це погано відображаеться на дитині )
Жити для того, щоб лише отримувати радість від життя! – це егоїзм!!!
Егоїзм — це жити тільки для того, щоб отримувати радість від життя!
А бути оптимістом і радіти життю — нормальна життева позиція 🙂
Можна відмовитись від інтернету, в чому проблема?
Приблизно про це і йде мова.
Поменше інтернетів — побільше справжнього життя 🙂
Інтернет вже став частиною життя як і сучасного покоління, так і попереднього. Для чого від нього відмовлятись? Просто потрібно раціонально використовувати всесвітню “павутину”.
Погоджуюсь.
На Київ одночасно впало 40млн.тонн снігу.Всі користувачі Інтернету “мило” спостерігали за “сніжним Армагедоном”. Люди слабкі та безсилі перед ПРИРОДОЮ, а Інтернет всі використовують тільки для того , щоб “шари поганяти”. Доречі, ефективним засобом чистки снігу саме є ЛОПАТА, без якої поколінню інтернетчиків не обійтись.
Трактор ефективніший.
Трактор купити треба! А якщо ти живеш у багатоповерхівці то взагалі для нього не буде місця – тому ЛОПАТА найкраще підходить для снігу. По собі знаю(в селі сніг прибираю)