Поділися посиланням:

Як бути хорошим співрозмовником? Сім правил спілкування з людьми

Мені досить часто говорять про те, що я хороший співрозмовник. Хоча я не дуже великий любитель потеліпати язиком, однак прочитані книги з психології, самовдосконалення, про стосунки між людьми, а також власний досвід та практика дозволяють непогано справлятися з цією роллю.

З часом виділив для себе кілька головних правил спілкування з людьми. Дещо знайшов в мудрих книжках, дещо зрозумів шляхом спроб та помилок. Самі по собі правила не складні, та, думаю, багато-кому вони можуть стати в пригоді.

Коли задумував цю статтю, вона називалася “Три правила спілкування з людьми”. Коли почав писати, правил назбиралося п’ять. А якби не зупинився на семи, то накалякав би й десять правил і хтозна чи зупинився б на цьому. Тому, стаття розкриває сім правил спілкування, а про інші можу згадати в коментарях, якщо комусь буде цікаво.

Правило 1. Звертайся до людини по імені

Власне ім’я для людини — це найприємніший набір звуків, який вона хоче чути постійно. Тут можна зробити одне уточнення — запитай співрозмовника, як до нього слід звертатися, адже не всі варіанти імені однаково приємні власнику цього самого імені. Наприклад, моє ім’я — Владислав і в офіційних випадках до мене власне так і звертаються. В неофіційних — мене кличуть Влад. А дуже близькі мені люди називають мене Владік і цей варіант мого імені я сприймаю з уст лише дуже близьких мені людей. Тому запитай в людини, як саме до неї слід звертатися і називай її по імені.

Правило 2. Посміхайся

Люди люблять щасливих усміхнених людей. Їм більше довіряють, їм більше розповідають, їм усміхаються у відповідь. Тут знову ж таки, є один важливий момент. Посмішка повинна бути невимушеною і щирою. Люди, насправді, дуже легко розрізняють фальш. Особливо жінки. Тому в спілкуванні з ними слід бути особливо обережним, щоб не перестаратися в своїй посмішці. Це може бути нелегко, особливо тому, хто рідко посміхається. І єдиний спосіб цього навчитися — старатися частіше усміхатися.

спілкування

Правило 3. Поважай думку людини

Дуже добре, коли людина має власний погляд на речі. Не у всіх є власна думка. Тому вже це саме по собі заслуговує поваги. Власна думка для людини є дуже дорогою, адже це її думка, близька її серцю. Думка людини може не співпадати з твоєю (хоча це не завжди означає, що вона неправильна) і не завжди слід переконувати людину у своїй правоті. Іноді може бути кілька різних, та по-своєму правильних поглядів на одну й ту ж річ. Іноді, погляд може змінюватися в залежності від точки зору. А іноді й справді співрозмовник може помилятися. Та навіть якщо опонент і неправий — його думку слід поважати в будь-якому випадку. Поважаючи думку людини, ти покажеш, що поважаєш саму людину.

Правило 4. Хвали співрозмовника

Похвала для людини — бальзам на душу. Почувши щире слово похвали людина розцвітає і готова ставати ще кращою. Похвали забагато не буває. Якщо хвалити людину авансом, за те, якою вона ще не є, але з вірою в те, що вона такою неодмінно стане — людина захоче відповідати даному опису і ставатиме ще кращою. Однак, тут знову є одне «але» — остерігайся нещирості в словах. Подібно, як у випадку з нещирою посмішкою, нещира похвала теж дуже легко розпізнається. Отож, якщо хвалиш людину — роби це щиро.

Правило 5. Дивися в очі

Очі — дзеркало душі. Це всі знають, це всі розуміють, та не всі готові дивитися співрозмовнику в очі. І даремно. Крім того, що в очах співрозмовника можна побачити реакцію на свої слова, чіткий прямий погляд в очі запевнить людину у твоїй щирості та відкритості. Знову ж таки, не перестарайся. Надто довгий пронизливий погляд викличе у співрозмовника ніяковість, а навіть відштовхне людину від тебе.

погляд в очі

Правило 6. Спілкуйся з людиною її мовою

Зважай на те, з ким в даний момент спілкуєшся. Мова та лексикон різних людей можуть доволі сильно відрізнятися. В колі друзів у нас одна мова, в розмові з начальником — інша, а спілкування з дітьми взагалі не подібне ні на що інше. Тому, зважай на співрозмовника. Якщо ти знаєш, що таке полігексаметиленадипінамід та чим відрізняється аверс від реверса, не варто згадувати про це під час кожної розмови. Іноді більша мудрість полягає в тому, щоб пояснити складні поняття простими зрозумілими словами.

Правило 7. Відкланяйся, якщо тобі більше нічого сказати

Тобі може подобатися співрозмовник. Тобі може бути приємно знаходитися в його товаристві. Однак, ти ж не знаєш чи людина поділяє твоє захоплення. Навіть найсолодшого меду іноді буває забагато. Не перенасичуй людину собою і своїм спілкуванням. Вмій вчасно поставити крапку. Та не варто ставити крапку там, де можна поставити кому. При нагоді, домовся про наступну зустріч.

Ось така вийшла стаття. Звичайно, в житті не завжди будеш керуватися чіткими правилами і звірятися з книжками під час кожної розмови. Однак, головні засади спілкування з людьми варто пам’ятати та використовувати. І з часом це стане способом спілкування.

А якими правилами та прийомами спілкування користуєтеся ви?

Вам буде цікаво:

Категорія: Думи мої...
Мітки:, ,





Коментарів вже 4 до “Як бути хорошим співрозмовником? Сім правил спілкування з людьми”

Додати коментар (+)

  1. Ольга коментує:

    Дякую.
    Дуже цікаво і повчально

  2. Віктор Хільчук коментує:

    Ніколи не стараюсь бути хорошим співрозмовником. Якщо розмова дійсно цікава вам обом – все само по собі буде, а якщо ні – нащо “терпіти”.

    • Влад Циганик коментує:

      Терпіти і “грати ролі” дійсно не потрібно. Важливо, щоб розмова була приємною обом співрозмовникам. І якщо є можливість зробити її приємнішою зі свого боку, а ще й залишити по собі слід приємності (післясмак), то чому б і не використати кілька нескладних прийомів.

    • ML коментує:

      Коли матимеш бізнес, будеш вчитися акторству :)

Відповісти