
Покоління, виховане інтернетом
Покоління, виховане інтернетом відрізняється від попереднього.
Попереднє покоління — живе (чи краще сказати, жваве). Спорт, рух, активний відпочинок, природа…
Покоління, виховане інтернетом — мляве. Телефони, комп’ютери, фейсбуки, твітери.
Попереднє покоління — розумне. Книжки, ідеї, роздуми, ідеали, прагнення.
Покоління, виховане інтернетом живе розумом інших. Друзі лайкнули і я лайкну. Гарна фраза відомої людини проскочила в стрічці — зроблю ретвіт. А самотужки щось придумати мудре — немає змоги.
Попереднє покоління зачитувалося томиками Станіслава Лема, Роджера Желязни, Агати Крісті, Ремарка, Маркеса. Сьогоднішнє покоління, в кращому разі, ходить на фільми, зняті за мотивами Стругацьких.
Покоління, виховане інтернетом не вміє оперувати великими обсягами інформації. Мислить маленькими інформаційними квантами. Проблема в тому, що маленькими одиницями змісту неможливо передати складну структуровану історію. Зокрема, це видно по майстрах так званого розмовного жанру (просто кажучи, по гумористах). Гумористи попереднього покоління розповідали довгі фельєтони і могли годинами тримати зал в напрузі. Сучасні гумористи діляться однією-двома репризами, в окремих випадках можуть заспівати пісеньку і на цьому все.
І, хоча, багато можна чути про те, що сьогоднішнє покоління розумніше від попереднього, — з цим можна посперечатися. Технічно просунутіше — так. Майже з пелюшок діти користуються мобільними телефонами та комп’ютерами, з першого разу знаходять потрібну клавішу на будь-якому пристрої. Та залишені самі на себе підлітки не знають, чим себе зайняти. Їм нудно наодинці зі своїми думками і надзвичайно важко справитися з непереможним бажанням написати комусь смс чи перевірити повідомлення ВКонтакті. Молоді люди вже не уявляють себе без телефонів, айпадів, айподів та інших гаджетів. В той час, коли попередньому поколінню цілком і повністю вистачає для спілкування простого телефону.
Покоління, виховане інтернетом не знає законів природи та не розуміє її краси. Провести півдня з вудкою на березі річки для них є нудно, а сама думка про цілий день в лісі вводить підлітка в глибоку депресію.
Покоління, виховане інтернетом не знає, що таке доброта, співчуття та милосердя. Коли падає товариш, йому не обов’язково подавати руку допомоги — краще зробити фото чи зняти відео, розмістити в соцмережах і отримати десяток-другий коментів, лайків і ретвітів. (Або престижну нагороду, як на відео нижче)
Звичайно, не всі представники сучасного покоління є такими, як описано. Та думаю, мої спостереження мають сенс. А як думаєте ви?
Вам буде цікаво:
Коментарів вже 24 до “Покоління, виховане інтернетом”
Додати коментар (+)-
-
Погоджуюсь із першим коментатором. Ще грецький філософи писали, що “покоління стало іншим..” або відомий вислів: O, tempora o mores передає знання з глибини століть про мінливість світу..
А щодо розуму, то на мою думку економічна система, культура і освіта тісно пов’язані між собою, бо людина підлаштовується під середовище свого перебування, як, власне, кожна жива істота..
-
Погоджуюся з попереднім коментарем – в статті описана лише суб’єктивна думка. Яке покоління розумніше – те, що переглядає новини, чи те, яке шукає потрібну інформацію в вікіпедії – скаже нам час.
А поки що – смішно читати про закони природи на прикладі риболовлі. Бо вона – лише метод: для когось хобі, для когось спорт, для когось виживання. Закони природи більш фундаментальні, один з них – це налаштування на середовище. З часом людина стає менш пластична, тому й виникають різкі порівняння. Хоча рівняти книжку до телевізора, а його до комп’ютера – це те, що рівняти ходулі з автомобілем і літаком відповідно. Це різні речі і різне в них призначення.
Та й кількістю інформації висновок не обдуманий. Так, колись щоби пояснити рух електрона передавачу потрібно було написати цілий трактат а приймачу перечитати – “басейн води”, аби зрозуміти. Зараз все простіше. Світ загалом – простий, наші описи немають такого значення, як його суть.-
Попередній це був перший, хоча попередній подібна думка :)
-
-
А я погоджуюся з автором статті. Інтернет не треба ставити на перше місце в житті. Треба гуляти, розвиватися, займатися спортом, а інет це всього лише засіб для інформації.
-
А я на всі 100% підтримую автора. Більше того — вважаю, що все ще досить толерантно викладено. Вже виросло, вивчилося і йде на роботу покоління, яке на задачку «53*9=?» запускає хто калькулятор, хто Excel. Почитайте «Професію» Азімова — ми вперто рухаємося до цієї моделі освіти: практично всі можуть отримати будь-які знання, але здатність створювати щось нове, аналізувати катастрофічно падає.
Про рухливість — теж все чиста правда. Сиві дядьки, ровесники мого батька а то й старші не пропускають жодної нагоди чим повище і чим подалі пройтися, їздять в Карпати, на Кавказ, в Крим і ще казна-куди. Наше покоління, ще кілька раз на рік збирається кудись і то бажано щоб ненапряжно, бо на серйозні походи зовсім одиниці зголошуються. А вже молодших 5-10 років — фіг куди «підпишеш». Їм автобус потрібний, ліжко, банька… а так — «не прикольно».
Про моральні цінності — не варто і заїкатися. «Особисте життя» мало того, що сильно змахує на сюжет порнофільму, то ще й активно афішується і коментується. Взяти гроші в батьків, бо «на розпродажі я собі куплю дві куртки за стільки скільки в магазині коштує одна», при тому, що відповіді не існує навіть на питання «нащо тобі ще одна куртка», не те що «нащо тобі ще дві куртки». Мені стрьомно брати в батьків гроші на що б то не було, навіть якщо це продукти додому. А «сучасним діткам» — в порядку речей. «Хочу все мати, але нічого не робити!».Різні покоління ніколи до кінця не розуміли один одного, але зараз темпи деградації і розумової і моральної такі, що не звертати на це увагу просто не можна. І закінчувати статтю треба було не «А як думаєте ви?», а «Чим ви думаєте?!! Схаменіться!!!»
P.S. Звичайно не всі такі (і це тішить), але статистика — штука вперта.
-
Проблема, яка піднімається в статті – дуже важлива. Якщо хоча б один з “покоління вихованого інтернетом” після прочитання стане кращим, значить автору потрібно було писати ці роздуми. В людських головах, в сусіпільстві та в цілому на планеті бардак повний. “Покоління інтернетчиків” живе в штучно створеному віртуальному світі, де можна робите те, чого не можна робити в реальному житті. Багато недоумків в інтернеті себе почувають геніями, а багато геніїв в інтернеті стають недоумками. Енергетику, яка існує в природі та в реальному спілкуванні між людьми – ніщо не замінить.А без природньої енергетики людина довго не протягне. Особисто я б заборонив інтернет, а взамін би видав всім по” лопаті” – скоро нікому буде реально працювати.
-
Лопата скоро буде не потрібною. В більшій мірі вона вже не потріна. Всю подібну роботу – легко заміняють машини. Чи варто ганятися за ностальгією, якщо попереду невичерпні можливості?
-
В кожній людині(як і в кожній живій істоті на Землі) є програма- матриця розвитку згідно якої відбуваються всі процеси на протязі життя. Вчені довели, що людина згідно свого віку має мати постійний розвиток, тобто на 1 рік вона має мати розвиток 1 річної дитини, на 10 років – дитина має мати розвиток 10 –річної дитини, в 30-років людина має мати розвиток – 30-річної людини і так далі. А що відбувається насправді. В першому класі 50% дітей не хочуть навчатись.- вони не вміють елементарно розмовляти, читати та писати і рахують, що цього достатньо для розмови по телефону, для користуванням пультом телевізору та прочитання етикеток на пиві та чіпсах. І в принципі вони по-своєму праві – для чого зайвий раз напрягатись. Це ж легше – пригнути на пальму і провисіти все життя на одній руц,і тримаючі в другій руці банан.
До 11-го класу(17 років) розвиток припиняється ще в 40% дітей. Адже 50% бовдурів всі 11 років заважають навчатись тим хто хотів би навчатись, виставляючи на показ та пропагуючіи різноманітні підліткові “панти”. Викладачі в школі байдужі, батьки байдужі – і тому все так відбувається. За підрахунками вчених тільки 10% людей після закінчення школи мають шанси реально розвиватись. Всі інші люди нажаль зупиняються в своєму розвитку, і так все життя топчуться на одному місці проповідуючи свої примітивні погляди-знання та роздуми.
Далі 90% людей в яких припинився розвиток:
– роблять вигляд, що навчаються у вищих навчальних закладах,ліцеях та коледжах;
– далі створюють сім”ї і 70%( статистика) незадоволені своєю половинкою і не знають, як виховувати народжених дітей;
-вибирають професію, яку згодом міняють ще десятки разів;
– елементарно не можуть собі дати ради у житті;
-стають вчителями-лікарями-політиками-інженерами-службовцями, робітниками …. і так далі – які надуваючи щоки і роблячи губки бантиком нічого врозумілого і нормального спродукувати не можуть тому, що логічне мислення, творчість та фантазія ВІДСУТНІ.
Що може більшість – так це попиз…тиі і виправдати свою нікчемність словами:-А що я можу зробити? , – Я ж один ?, А ,що мені більше всіх треба? !!!
Одним словом виростають ГОВОРУНИ, які проживають та просирають все життя, яке дане їм Богом. І дане напевно людям не тільки для того, щоб прокліпати очима все життя роблячи розумне лице та нахмурюючи брови.
Далі в житті ще веселіше тацікавіше. Ці всі категорії людей з різними ступенями розвитку: хтось має розвиток першокласника, хтось п”ятикласника, а хтось і професорський рівень – всі починають переконувати один одного пропагуючи свої цінності та знання.. Першокласник тупо всіх переконує,що Земля квадратна, п”ятикласник переконує що Земля схожа на диню, а професор скромно відстоює свою позицію, що Земля кругла і це доведено величезною кількістю вчених. Але першокласнику та п”ятикласнику цього зрозуміти ніколи не зможуть, і якщо професор буде далі їм навязувати свою версію-фігню то “пацани” в кращому випадку наб”ють йому морду, а в гіршому випадку – розіпнуть на хресті, що і відбулось на протязі всієї історії людства. Тисячі розумників та проповідників були саме так знищені. І тому займатись “киданням бісеру” перед свиньми – марна трата часу.
Мораль цих роздумів проста. Якщо людина не вміє працювати “лопатою”(основа знань та початок будь чого) вона і не зможе працювати на чудо механізмах, які створили 10% розумників. 90% бовдурів не вивчивши нотну грамоту (7 нот), алфавіту( укр.-33 букви) і 9 цифр – ніхто з них не зможе створити симфонію, написати вірша і описати математично-фізично будь яке явище в природі та в Космосі. Щоб зрозуміти Велике – треба почати з елементарного.
І тому людьми потрібно займатись, навчати та виховувати, а не залишати їх наодинці з комп”ютерами….
Людина повинна постійно та гармонійно розвиватись в усіх напрямках, щоб стати ОСОБИСТІСТЮ, а не “комп”ютерним чмуриком”, який сидячи годинами-днями та роками стане елементарним зомбі.-
З наслідками – погоджуюся, та причин Ви не враховуєте. Перша частина – розвиток. Ви його згадали, та не слідуєте. Дітям нудно в школах не тому що вони не хочуть вчитися, а тому що вчать – непотребу. Освіта – це окрема тема, якщо скорочено – те що зараз в нас, вже не працює.
Рахувати статистику – це не вчених робота, тому помилково ви озброюєтеся цим образом, хіба що вони англійські.
Щодо лопати. Ну в штики не приймаю такого підходу. Абсолютно правильно – потрібно знати основи, щоби володіти предметом. Тільки основа не в лопаті, а в механізмі дії. Буде це агроном, який володіє розумінням специфіки ґрунтів і ростом окремих рослин, чи медик, який володіє анатомічними знаннями аж до генетичного рівня, чи інженер, що володіє творчим мисленням і потягом до конструювання нових машин, чи програміст, який запрограмує на основі спроектованого завдання робота чи програму для того, щоби вони працювали у всіх попередніх сферах. Але для того, щоби літати на літаку – не треба вивчати як махати крилами. А це роблять – і звідси протести учнів і звідси проблеми соціальні, економічні, а пізніше це вже закручений ланцюг з усіх описаних проблем, а далі ще гірше…
Ну і ще одна теза – хочу згадати логіку, яка за Вашими словами відсутня, так от наступне покоління в рази логічніше за минуле, хоча б тим, що проблеми в розвитку і вихованні дітей не перекидають на їхні ж плечі. Мені здається після такої алогічності – далі вже немає про що дискутувати.
-
-
-
-
-
Жити для того, щоб лише отримувати радість від життя! – це егоїзм!!!
-
Можна відмовитись від інтернету, в чому проблема?
-
Інтернет вже став частиною життя як і сучасного покоління, так і попереднього. Для чого від нього відмовлятись? Просто потрібно раціонально використовувати всесвітню “павутину”.
-
На Київ одночасно впало 40млн.тонн снігу.Всі користувачі Інтернету “мило” спостерігали за “сніжним Армагедоном”. Люди слабкі та безсилі перед ПРИРОДОЮ, а Інтернет всі використовують тільки для того , щоб “шари поганяти”. Доречі, ефективним засобом чистки снігу саме є ЛОПАТА, без якої поколінню інтернетчиків не обійтись.
-
Трактор ефективніший.
-
Ви судите через призму власного виховання і бачення “ідеальної молодості” чи “ідеального дитинства”. Що поганого в тому, що сучасне покоління росте таким? Те, що ми їх не розуміємо? Це не причина для закидів. Це тільки ціль для спроби зрозуміти майбутнє, яке росте у нас перед носом.